Over ons

De mensen achter Trengo

Die alles mogelijk maken

Patrick Meutzner

Patrick Meutzner at Trengo

Founder & owner, communications

Lennart Nagel

Lennart Nagel at Trengo

Development

Ramses Leroi

Ramses Leroi at Trengo

Development

Igo Trampe

Igo Trampe at Trengo

Owner, sales

Tamara Berner

Tamara Berner at Trengo

Content creatie & klanten

Nienke Goudswaard

Nienke Goudswaard at Trengo

Marketing & Communications Intern

Wim Graas

Wim Graas at Trengo

Sales & klanten

Marcel van de Weerd

Marcel van de Weerd at Trengo

Founder & owner, development

Strategie

Missie en visie

Gevestigd in centrum Utrecht en ontstaan in 2015

Introductie

De start-up Trengo werd opgericht in 2015, door de founders Marcel van de Weerd en Patrick Meutzner. Trengo is gevestigd in het hart van Utrecht. We bieden bedrijven een innovatieve oplossing waarmee zij via snelle nieuwe mediums (kanalen) kunnen communiceren met hun klanten via één overzichtelijke inbox.

Ontstaan

De populariteit van de WhatsApp Inc.-applicatie en het gemis van een professionele WhatsApp Inc.-klantenservicetool voor bedrijven, was de inspiratie voor het ontstaan van Trengo. De twee founders startten Trengo in 2015 als een klantenservicetool voor bedrijven, waarin berichten binnenkomen. Het idee was om hiermee de wereld en het internet makkelijker te maken. Dat doen we sindsdien voor bedrijven in Nederland. En inmiddels heeft Trengo door haar succes ook haar vleugels uitgespreid in diverse Europese landen.

Focus

Het bedrijf, welk gestart is om WhatsApp Inc. berichten uit te laten komen in een klantenservicetool voor bedrijven, legt inmiddels niet meer de focus op dit platform. Het heeft de richting bijgesteld en focust zich op andere populaire kanalen die wel, in tegenstelling tot WhatsApp Inc., officiële integraties hebben en/of voortgekomen zijn uit een eigen product:

Trengo biedt bedrijven de mogelijkheid om aanwezig te zijn op al deze populaire kanalen, zonder extra inspanning. Via de Trengo-applicatie kunnen meerdere collega’s tegelijkertijd berichten die binnenkomen op alle populaire kanalen afhandelen via één inbox. Zo bepalen hun websitebezoekers of klanten zelf op welke manier ze contact leggen met het bedrijf.

Klanten

Selectie blije klanten

Ontdekt door meer dan 4000+ internationale bedrijven